Köpvillkor

Kommersiella villkor

När du beställer Programvaror/moduler från Prestashopsupport.se så godkänner du samtidigt Prestashopsupport Användningsvillkor för Programvara. Följande villkor kompletterar Användningsvillkoren och gäller för Programvaror från Prestashopsupport.

Nöjd kund-garanti

För oss på Prestashopsupport är det viktigt att du som kund är nöjd med oss samt våra produkter. Därför ger vi dig nöjd kund-garanti. Om du mot förmodan inte är nöjd eller om något går fel i installationen med din nya modul försöker vi i första hand att hjälpa dig så allt ska fungera som det ska. Går inte det får du helt enkelt pengarna tillbaka eller möjlighet att byta till en annan lösning i vårt breda sortiment. Nöjd kund-garantin gäller i 15 dagar efter inköpet och för moduler. Om du vill utnyttja nöjd kund-garantin kontaktar du oss på kontakt@prestashopsupport.se eller 070-2423240. Om du mejlar, glöm inte att uppge företagsnamn och kontaktuppgifter så att vi kan nå dig. Vi är också tacksamma om du vill berätta varför du vill utnyttja garantin.

Leverans

Programvaror/moduler för installation på din Prestashop plattform

På Prestashopsupport levererar vi all programvara/moduler digitalt via internet. Logga in på ditt konto och välj Ladda ner/Uppdatera.

Avtalsbutiker

I footer på alla avtalsbutiker finns text och länk till oss, Drift & Utveckling - Ledin.info. Att ta bort denna själv är avtalsbrott. Avgiften för att ta bort denna text är 800 kr per månad + moms.

Pris och betalning

Moms tillkommer på alla priser och priserna är angivna i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar i enlighet med Användarvillkoren. De årliga prishöjningarna gäller från 1 januari varje år.

Fakturor levereras digitalt till e-post.

Betalning sker via Stripe och på abonnemang skickas en påminnelse 7 dagar före att pengar kommer dras från ditt registrerade kort.

Om betalningen på abonnemang fallerar skickas en påminnelse till dig om betalningen och du debiteras en påminnelseavgift på 60 kr. Vi debiterar också dröjsmålsränta med referensräntan + 8 %. Om du trots vår påminnelse inte betalar fakturan överlämnar vi ärendet till vårt inkassobolag och sedvanliga inkassoavgifter tillkommer.

Avsluta/säga upp serviceavtal, abonnemang eller prenumeration

Om du vill säga upp ditt serviceavtal, ditt abonnemang eller din prenumeration måste du göra det senast på sista dagen i din innevarande avtalsperiod. Om uppsägningen kommer in senare än så innebär det att avtalet har förlängts i ytterligare en period. Uppsägningen träder då i kraft först när den pågående avtalsperioden löper ut.

Registrering på Prestashopsupport.se

När du handlar för första gången, skapas ett kostnadsfritt konto för kunden. Den första person som kundens konto skapas för får rollen som primär kontakt och administratör av kontot. Administratören har möjlighet att lägga till de användare hos kunden som ska ha tillgång till de olika tjänsterna, kan köpa till ytterligare användarlicenser för vissa tjänster samt styra behörigheter för övriga användare på kontot.

Reklamation

Om du vill reklamera ditt köp eller har invändningar mot fakturan måste du kontakta oss senast 14 dagar efter fakturadatum. Kontakta oss på Avtal & Abonnemang via chatt, mejl eller telefon.

Se även avsnittet om Nöjd kund-garanti.

Om du har köpt din produkt/tjänst via någon av våra återförsäljare eller partners ska du vända dig dit för eventuell reklamation

Vår målgrupp

Prestashopsupport levererar produkter och tjänster för näringslivet och föreningar. Detta innebär att vi endast säljer till näringsidkare.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i prislistor, trycksaker och på webbplatser. Uppgifter om produkter, tjänster och villkor som anges på vår webbplats kan komma att ändras utan att detta meddelas särskilt.