Google Tag Manager - Advance Module PrestaShop
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Google Tag Manager - Advance Module PrestaShop

Google Tag Manager  module allows you to integrate Google Tag Manager on your PrestaShop site so that you can track and gather valuable visitor data from your website and make...

649,87 kr (inkl. moms) 649,87 kr (exkl. moms)
Exkl. moms

Säker sajtBetala tryggt i svensk shop med
    & SSL och betalning via STRIPE

Sälj med Prestashop på marknadsplatser

Försäljningstips

Overview

Google Tag Manager  module allows you to integrate Google Tag Manager on your PrestaShop site so that you can track and gather valuable visitor data from your website and make important decisions to grow your business

What this module does for you

This Module also provides ecommerce transaction tracking feature.

You just need to enter your Google Tag Manager id in the module configuration settings.

Google Tag Manager allows you to quickly and easily update tags and code snippets on your website or mobile app, such as those intended for traffic analysis and marketing optimization. You can add and update AdWords, Google Analytics, Floodlight, and 3rd party or custom tags from the Google Tag Manager user interface instead of editing site code. This reduces errors, frees you from having to involve a web developer, and allows you to quickly deploy new features or content onto your site.

Account & Pricing

Google Tag Manager is a FREE service offered by Google. You need to create a separate Google Tag Manager account from here and link the account with your PrestaShop store by adding the "Google Tag Manager ID" of your Google Tag Manager account to the current module configuration setting.

Features

➤ Tracks Orders details

➤ Tracks views of the product

➤ Tracks categories and price of the product

➤ Tracks the transaction purchase

➤ Tracks the coupon code

Installation

➤ Log-in Admin Panel / Back-Office

➤ Go to Menu: Back-Office >> Modules

➤ Add New Module

➤ Upload zip

➤ Install & Configure

#tag manager
Typ
Administrationsverktyg
Prestashop SEO
Reklam & marknadsföring
Kompatibilitet
Prestashop 1.6.X
Prestashop 1.7.X

Kommersiella villkor

När du beställer Programvaror/moduler från Prestashopsupport.se så godkänner du samtidigt Prestashopsupport Användningsvillkor för Programvara. Följande villkor kompletterar Användningsvillkoren och gäller för Programvaror från Prestashopsupport.

Nöjd kund-garanti

För oss på Prestashopsupport är det viktigt att du som kund är nöjd med oss samt våra produkter. Därför ger vi dig nöjd kund-garanti. Om du mot förmodan inte är nöjd eller om något går fel i installationen med din nya modul försöker vi i första hand att hjälpa dig så allt ska fungera som det ska. Går inte det får du helt enkelt pengarna tillbaka eller möjlighet att byta till en annan lösning i vårt breda sortiment. Nöjd kund-garantin gäller i 15 dagar efter inköpet och för moduler. Om du vill utnyttja nöjd kund-garantin kontaktar du oss på kontakt@prestashopsupport.se eller 070-2423240. Om du mejlar, glöm inte att uppge företagsnamn och kontaktuppgifter så att vi kan nå dig. Vi är också tacksamma om du vill berätta varför du vill utnyttja garantin.

Leverans

Programvaror/moduler för installation på din Prestashop plattform

På Prestashopsupport levererar vi all programvara/moduler digitalt via internet. Logga in på ditt konto och välj Ladda ner/Uppdatera.

Pris och betalning

Moms tillkommer på alla priser och priserna är angivna i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar i enlighet med Användarvillkoren. De årliga prishöjningarna gäller från 1 januari varje år.

Fakturor levereras digitalt till e-post.

Betalning sker via Stripe och på abonnemang skickas en påminnelse 7 dagar före att pengar kommer dras från ditt registrerade kort.

Om betalningen på abonnemang fallerar skickas en påminnelse till dig om betalningen och du debiteras en påminnelseavgift på 60 kr. Vi debiterar också dröjsmålsränta med referensräntan + 8 %. Om du trots vår påminnelse inte betalar fakturan överlämnar vi ärendet till vårt inkassobolag och sedvanliga inkassoavgifter tillkommer.

Avsluta/säga upp serviceavtal, abonnemang eller prenumeration

Om du vill säga upp ditt serviceavtal, ditt abonnemang eller din prenumeration måste du göra det senast på sista dagen i din innevarande avtalsperiod. Om uppsägningen kommer in senare än så innebär det att avtalet har förlängts i ytterligare en period. Uppsägningen träder då i kraft först när den pågående avtalsperioden löper ut.

Registrering på Prestashopsupport.se

När du handlar för första gången, skapas ett kostnadsfritt konto för kunden. Den första person som kundens konto skapas för får rollen som primär kontakt och administratör av kontot. Administratören har möjlighet att lägga till de användare hos kunden som ska ha tillgång till de olika tjänsterna, kan köpa till ytterligare användarlicenser för vissa tjänster samt styra behörigheter för övriga användare på kontot.

Reklamation

Om du vill reklamera ditt köp eller har invändningar mot fakturan måste du kontakta oss senast 14 dagar efter fakturadatum. Kontakta oss på Avtal & Abonnemang via chatt, mejl eller telefon.

Se även avsnittet om Nöjd kund-garanti.

Om du har köpt din produkt/tjänst via någon av våra återförsäljare eller partners ska du vända dig dit för eventuell reklamation

Vår målgrupp

Prestashopsupport levererar produkter och tjänster för näringslivet och föreningar. Detta innebär att vi endast säljer till näringsidkare.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i prislistor, trycksaker och på webbplatser. Uppgifter om produkter, tjänster och villkor som anges på vår webbplats kan komma att ändras utan att detta meddelas särskilt.

  • "Om jag ska välja ut någonting som är viktigast för min företagsutveckling så är det samarbetet med Ledin Info och Per Ledin. Som e-handlare måste du vara multikompetent för att lyckas och därför är vårt samarbete så värdefullt. Det gör att vi kan ligga i topp, hänga med i utvecklingen och hitta nya vägar tillsammans, trots att min specialkompetens ligger inom helt andra område. Vi lär oss massor på resan, får många goda råd och hjälp att se nya möjligheter. Det är en ständigt pågående utveckling och inget man blir klar med. Per Ledin och hans medarbetare har alltid kundens bästa som sitt mål, deras fokus är att leverera, inte fokus på att fakturera som många andra liknande företag.Vi dessutom har många goda skratt ihop gör det roligt att arbeta ihop."
    Tina Olofsson, graceofsweden.se
  • "Vi säljer en ny typ av bastu och har ständigt behov av att utveckla vår SEO för att komma högt i sökorden. Ledin är en mycket bra partner då de förstår vikten av webbutveckling med Onpage optimering. De har snabb service och fixar våra önskemål utan krångel." -
    Lars Lundborg, luxway.se
  • "Vi har drivit e-handel sedan 2006 och har bytt plattform 3 gånger. Vi har tidigare bara haft leverantörer som har sett till sist bästa. Vi nu äntligen hittat en leverantör som även ser till vårt bästa. Inställningen från vår leverantör är att inget är omöjligt, och inget ska ta alltför mycket av vår budget. Vi har även en plattform där vi själva kan ändra mycket själva utan behöva kunna kod. En annan viktig sak är att man har en plattform som alltid är uppdaterad - även om 5 år så man inte behöver bärja om från början. Kontakta oss om ni vill veta mer om vår leverantör som stämmer in på alla krav vi hade - och som inte är dyrare än vad en mindre e-handlare klarar av." -
    Peter Johansson, mattconcept.se