Hur gör kunder en retur anmälan i Prestashop?

Hur gör kunder en retur anmälan i Prestashop?

Jul 12, 2022 Home , Backend - Prestashop admin , Returhantering 0 Kommentarer

Detta är stegen...
Först måste du som handlare och ansvarig för butiken se till att RMA hantering är aktiverat. Det gör du här enl. bild

 

1. Logga in i butik eller Skapa konto om du inte gjort det manuellt tidigare före beställningen. OBS, inga konton skapas automatiskt vid Klarna order. Kontot måste skapas med samma e-post som du använt vid beställningen.

2. Klicka sedan in på "MIN ORDERHISTORIK"  ("MERCHANDISE AVKASTNING". Jag föreslår ni ändrar denna dåliga översättning till "Mina returer". Läs mer om hur man gör översättningar i Prestashop i vår Kunskapsbank!)

3. Klicka sedan på "Detaljer"

4. Markera med antal de produkter på varje rad som ska returneras

5. Skriv orsak till retur och klicka sedan på "BEGÄR EN RETUR".

6. Som handlare måste du hålla koll på inkommande retur anmälningar och när en anmälan kommer som du godkänner ändrar du status till "Vi väntar på din retur". Då får kunden en e-post att returen är godkänd att skicka.

Lämna en kommentar - Var detta hjälpsamt?

*
*
Webbplatsens url med http://
*
* Captcha