Hantering av support

Alla med avtalsbutik har kostnadsfri support på Prestashop kärnan, och på Prestashops standardtema och på vårt Premium/Plustema.
 
Om ni har problem med er Prestashop version ingår det att vi identifierar problemet och löser det. Krävs det att man behöver uppgradera er Prestaversion eller om det är någon tredjeparts funktionalitet tillkommer support & teknikertid för det. För de allra flesta fel & buggar som är orsakat av tredjepartsteknik innebär det en ticketkostnad som fn kostar 395 kr. Skulle det vara ett allvarligare problem som är orsakat av en tredjeparts funktionalitet får ni ett kostnadsförslag innan åtgärd.
 
När det gäller problem avseende server och hosting så ingår övervakning, problemsökning samt att vi åtgärdar problemet utan kostnad. Undantaget är om er webbplats är utsatt för ett motangrepp som är isolerat till er webbplats. 

Priser & installation av 3:e parts moduler

I dag har man normalt kostnadsfri support inkl åtgärd. Avser det en tredjepartsinstallation (sk moduler) eller något ni själva har orsakat, så tillkommer det en ticket upp till 20 min arbete. En ticket kostar 395 kr.

För större jobb och utveckling så är kostnaden 796 - 995 kr/tim beroende vilken avtalsform ni har.
 
När du har en modul/3:e parts funktion så är det en bra idé att låta oss installera den, då den kan påverka annan funktion i butiken. Detta kostar fr. 795 kr och då installerar vi och gör funktionscheck på att modulen inte orsakar annan funktion i butiken. Krånglar det tar vi kontakt med leverantören och undersöker orsaken och möjlighet till fix av buggen. Detta ingår i installationsavgiften och gäller 1-30 dagar efter installation. 
 

Ledtider & supporttid

Affärskritiska ärenden hanterar vi omedelbart. Affärkritiska ärenden innebär att er e-shop ligger nere eller att det är stora driftproblem som gör att det är svårt att lägga en order. Övriga ärenden tas i tur och ordning och hanteras inom 1-3 arbetsdagar (måndag - fredag). 

Support och rådgivning

Ni skickar in era supportärenden på vår hemsida under menyn support. Samma sak gäller om ni vill ha rådgivning inom e-handel vilket är kostnadsfritt så långt som det är möjligt. Har ni önskemål eller om det är nödvändigt med support eller rådgivning via telefon, eller med skärmdelning bokar vi en tid för det, efter att man har registrerat ett supportärende på hemsiden.